Knihovník/knihovnice – UKONČENO

Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i. vyhlašuje výběrové řízení na pozici knihovník/knihovnice.

Referenční číslo: 0074_24

Popis a místo výkonu práce: Ústav termomechaniky AV ČR, Dolejškova 1402/5, Praha 8

Výše pracovního úvazku: 1,0

Druh pracovní smlouvy: na dobu určitou 12 měsíců s možností následné změny na dobu neurčitou

Vhodné pro absolventy, ženy po mateřské/rodičovské dovolené.

Náplň práce:

Knihovník/knihovnice (0,6 úvazek):

  • správa a ochrana knihovního a časopiseckého fondu ústavu;
  • poskytování komplexních knihovnických, bibliografických, referenčních a informačních služeb;
  • výpůjční služby s využitím interních a externích zdrojů a skladu ÚT;
  • řazení knihovního fondu (KF) − pravidelná revize KF a příprava ročních hlášení o stavu KF ÚT a činnosti pro KNAV;
  • evidence výzkumných a technických zpráv a archivace matric zpráv;
  • nákup odborných knih a časopisů a jejich katalogizace;
  • zastupování ÚT v projednávání a uzavírání smluv při nákupu zahraničních elektronických zdrojů a finálního vyúčtování prostřednictvím CzechELib;
  • příprava ročních hlášení o publikování v placeném režimu Open Access (OA), archivace licenčních smluv a zajištění přístupů do platforem Springer Link, IOP;
  • zajištění ISBN pro neperiodické publikace ÚT;
  • sledování trendů v knihovnictví a prohlubování vědomostí účastí na školeních a odborných seminářích.

Výpomoc s administrativní agendou vědy a výzkumu (0,4 úvazek):

  • administrativně organizační podpora zástupce ředitele pro vědu a výzkum;
  • elektronická a fyzická archivace grantových složek (návrhy, smlouvy, dílčí a závěrečné zprávy);
  • práce s daty v databázi vědeckých výsledků ASEP (zaučí zaměstnavatel);
  • administrativní podpora při kompletaci a přípravě výroční zprávy ústavu, archivace podkladů;
  • podpora spisové služby zvláště smluvní agendy (odeslání smluv, vedení záznamů o odeslání).

Požadujeme:

  • SŠ nebo VŠ vzdělání v oboru knihovnictví;
  • aktivní pokročilá znalost angličtiny;
  • počítačová gramotnost, znalost kancelářských programů MS Office / LibreOffice, vítaná znalost SW Aleph nebo jiného katalogizačního systému;
  • schopnost soustředěné a precizní práce s daty;
  • ochota pracovat při sezónně nerovnoměrném rozložení práce.

Nabízíme:

  • stabilní zázemí prestižní vědecké instituce;
  • podpora činnosti špičkových vědeckých týmů;
  • atraktivní balíček zaměstnaneckých výhod: 5 týdnů dovolené + 5 dnů zdravotního volna;
  • příspěvek na stravování
  • dotované jazykové kurzy;
  • vlastní rekreační zařízení;
  • efektivnější přístup k mateřským školám.

Nástup: ihned nebo dohodou, nejdéle od 1. 9. 2024

Životopis se stručným motivačním dopisem a kopií dokladů o ukončeném vzdělání zašlete na emailovou adresu vyzkum@nullit.cas.cz nejpozději do 12. července 2024.

O výsledku výběrového řízení budou uchazeči informováni e-mailem nebo telefonicky.

Uzávěrka přihlášek: 12. 07. 2024