Aktualizace: 14. 4. 2022
Zaměstnanci jsou povinni dodržovat aktuální bezpečnostní nařízení vyhlašovaná vládou ČR (https://www.vlada.cz) a následující interní opatření:
- nošení roušek nebo respirátorů při pobytu ve společných prostorách ústavu je dobrovolné
- pravidelná dezinfekce rukou, a to zejména při vstupu do budovy (v budově ÚT jsou za tímto účelem rozmístěny nádobky s dezinfekcí),
- v případě příznaků onemocnění COVID-19 doporučujeme opustit pracoviště a absolvovat test,
- práce z domova je umožněna pracovníkům v odůvodněných případech v maximální délce 2 dny v týdnu na dobu maximálně 3 měsíce (povoluje ředitel na základě žádosti vedoucího útvaru),
- při návratu z dovolené v zahraničí je nutné dodržovat pravidla Ministerstva zdravotnictví ČR. Pro případ povinné samoizolace je nutné čerpat dovolenou, případně zdravotní či neplacené volno. Epidemiologická pravidla pro přeshraniční cestování jsou uveřejňována např. na webu Hygienické stanice hl. m. Prahy,
- důsledné zapisování přítomnosti na pracovišti do docházkových knih oddělení,
- provozní doba ústavu zůstává i nadále od 6:00 do 22:00 včetně víkendů.
Tipy pro práci z domova
Přehled služeb, které můžete využít k zefektivnění práce z domova:
Videokonference a chat:
Whereby.com. Bezplatná online služba, jednoduché použití. Nevyžaduje instalaci, stačí prohlížeč internetu. Jeden z účastníků videokonference musí mít zřízenu virtuální konferenční místnost. K vytvoření místnosti je třeba se registrovat. V místnosti mohou konverzovat 2 účastníci po neomezenou dobu, nebo 50 účastníků až 45 minut. Do konference se vstupuje prostým zadáním adresy místnosti. Lze sdílet obrazovku s ostatními účastníky a zasílat rychlé zprávy (chat).
Pozn.: Pro náročnější pracovní použití lze využít další bezplatné služby, např. Google Hangouts, Microsoft Teams, Webex (aktuálně až pro 100 účastníků v bezplatné variantě), GoToMeeting nebo Zoom. Tyto služby nabízejí více možností, ale jsou poněkud složitější na nastavení a naučení. Zejména pro soukromé použití se dobře hodí Skype.
Cloudová úložiště:
Disk Google: 15 GB v cloudovém úložišti zdarma ke každému účtu Google (možno zřídit i na ústavní emailovou adresu), možnost sdílení dokumentů, zálohování počítačů/zařízení.
OneDrive: 5 GB v cloudovém úložišti zdarma od Microsoftu ke každému účtu, stejné služby jako Disk Google.
NextCloud (OwnCloud): Bezplatné řešení ÚT. O přístup je nutno požádat Útvar informačních technologií.
Řízení projektů:
Asana: Bezplatná online služba. Umožňuje zadávat úkoly kolegům, sledovat jejich průběh, zadané úkoly umí rozesílat mailem.
Trello: Jednoduchá a přehledná online služba umožňující řízení pracovního týmu i v bezplatné variantě.