Aby bylo možné dosáhnout cílů projektu, je nezbytné upravit aerodynamický tunel tak, aby bylo možné vytvořit komplexní 3D turbulentní proudové pole s příčným prouděním. Příčné proudění umožní zavést do proudění radiální složku, která je nezbytná pro simulaci reálných podmínek v nízkotlaké části lopatkové mříže. Za tímto účelem byl s významnou pomocí CFD simulace navržen sekundární obtokový kanál (bypass), který zajistí vytvoření příčného proudění v testovací sekci aerodynamického tunelu.

Obrázek 1: 3D proudnice upravené testovací sekce s obtokovou větví při hlavním přítoku 20 m/s a přítoku do obtokové větvě 20 m/s
Poloha a tvar vstřikovacích a sacích otvorů obtokové větve byly optimalizovány pomocí CFD simulace (obrázek 1). Upravená geometrie testovací sekce tunelu (obrázek 2) pomáhá dosáhnout lepšího příčného proudění kolem povrchu lopatek.

Obrázek 2: 3D model CAD (nahoře) a 2D schéma (dole) testovací sekce aerodynamického tunelu s obtokovým kanálem